HOPPsan sa... ;)

Idag stod det hoppning på schemat.. Blev så grymt sugen på hoppa och se hur Svala är på de.. Jag gillar hoppning på lagom nivå.. får inte bli för högt ;)

Ja, vad ska man säga.. Först hade jag superlågt och skulle trava eller gå över men hon rev och rev och rev.. Lyft på bena lilla vän.. Sedan höjde jag och tog galopp och visst hoppa hon inga problem även fast hon försökte smita ibland men de kunde vara min osäkerhet som kom fram ibland som gjorde det.. Så jag försökte tänka mentalt fram fram fram FRAM! och då gick det lättare..

Dock rev hon en hel del gånger.. Hmm.. Någon som har tips hur man får hästar att lyfta bättre på benen?

Apropå ingenting var jag medryttare åt en häst som var helt tvärtom hon tog i allt vad hon kunde och flög över hindrena fast dom var pyttesmå hi hi Svala är tvärtom hon lyfter bara de som behövs jag knappt de..

Men jag tror hon och jag tyckte det var lika roligt för hon fick en jäkla fart och energi efter hindrena, det var riiiktigt roligt! Längtar till sommaren då det blir bättre underlag åsså ska man nog vara två så man slipper hoppa av stup i kvarten och lägga upp hindret ;)

Filmade igår när jag tränade och idag när jag hoppade så de får ni se.. Jag är ingen proffsryttare.. Så ja min ridning är väl inte den bästa men KUL det har vi :):)










Kommentarer
lilian moberg

Vad duktig hon är....

2012-02-29 @ 15:35:41
URL: http://lillowill.blogg.se/
Agnetha

för att få henne att lyfta på benen ordentligt måste du börja med kavaletti. :-) fast en del islänningar blir liksom aldrig några hopptalanger, det beror på hur rädd de är om sig liksom. det är som att de inte tycker att det gör nåt att de river lite. ;-)



Sv: det är inte att de är födda på islan som är grejen, utan att de är inridna på island. nu för tiden är det väl mer "normal" klassisk ridnign men det är inte så länge sen som man red in hästar enligt modellen "foten i stigbygeln = full fart". För tio år sedan tog jag emot en hel del importer och det var väldigt många som hade den mentaliteten - fort fram ska det gå. De lär sig det som unga och sen håller de tempot så att säga. Etersom Svala är import och lite äldre så tänkte jag att hon kanske gått i den skolan. Då är det svårt att lära om helt och hållet. Förr eller senare hamnar man i den där dragkampen och då tycker jag att skarpare bett är att föredra. :-)

2012-02-29 @ 19:48:16
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/
Erica

Ja, mamma hon är så duktig min älsklinghäst!

2012-02-29 @ 20:02:40
URL: http://minsvala.blogg.se/
Linda

Tjohejsan! haha men de första hoppen var väl inte så tokigt? Trodde hon var skitslö som det lät i telefonen ju :D Höjde du hindret?



Skitsöt låt by the way haha

2012-02-29 @ 21:30:48
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Nina Liljedahl

Vad glad jag blev när jag tittade på hoppfilmen! Du valde verkligen en perfekt bakgrundsmusik till den :-)

Precis den där höjden gillar jag att hoppa. Jag har blivit höjdrädd på äldre dagar och inte ens när jag var yngre gillade jag att hoppa särskilt högt.

2012-03-01 @ 12:16:10
URL: http://stallskogalund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0