Nya täcket..

Idag var den min "vattendag" dvs att jag ska åka till hästarna och fylla vatten.. Passa på att testa de nya täcket på Svala.. Det passade rätt bra. Visst de såg liiiite långt ut på höjden kan jag tycka men de får duga. Hon blir ju torr och varm iaf... Tyckte de svarta täcket blev riktigt snyggt till den rosa grimman iaf och gillade att det var halv hals på den..

Efter det tog jag en ridtur.. Jag har en 5-växlad turbohäst :) De är mkt med gångarten men jag tycker de mesta i skumpigt men ibland har jag fått in en rätt skön tölt.. Men när hon börja tölta lite fortare blir de väldigt skumpigt.. Hon lyckades lägga in 5:e växeln idag också och börja passa lite :P

Det var iaf en mysig ritt synd att de blir mörkt så fort bara.. Jag säger såhär.. Min häst e super duper känslig hon reagera lätt på allt, från sitsen, skänkeln och rösten.. Man måste vara väldigt försiktig med hjälperna.. Även när man leder henne och umgås med henne måste man vara lugn och sansad men hon är väldigt snäll...

Hon har även blivit mkt bättre i hagen.. Idagstod hon snällt och stilla när jag kom och hämta henne. Det är roligt att se lite framsteg.. Här kommer lite bilder på gumman i sitt nya täcke!




















Kommentarer
Linda

Tänket såg ju fint ut :) Vad kul för dig att det blivit bättre att ta henne i hagen, gör du som jag visade då eller?



Sv: Ne det kan ju både vara bra och dålig kritik :)

2012-02-01 @ 19:37:09
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Linda

Hoppas du inte svalnar av från bloggandet, tyckte det var roligt att läsa!

2012-02-03 @ 20:10:51
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0