Stadsresa och huvudvärk :(

Ja, idag trotsa jag och sambon min kylan och åkte till la stada (sundsvall) Blev mest grejer till hemmet dvs lite hyllor, tavelister, lampor osv.. Men köpte även ett par grymt fina lila benlindor på Equeens tyvärr ingen fint lila schabrak ännu.. Svårt att hitta nått i den snygga lilafärgen dvs mörkare skrikiga typ eller hur förklara man? Lindorna gjorde sig inge bra på bild så ni får fantisera hur dem ser ut ;)
Blev även en täckesgjord till fleecetäcket och en reflexväst till Java (en av min hundar).. Btw jag har två hundar en aussietik vid namn Java på snart 3 år och en whippethane på snart 4 år som för tillfället har de lite jobbigt då gumman börjar löpa =/

Ja ja nu kom vi från ämnet.. Men som sagt var bara de jag köpte...
Innan vi åkte till stan så var jag till stallet då hästarna fått stått inne inatt pga kylan. var och fyllde mat för kvällen i påsar/hinkar, mocka, fyllde nytt vatten å ja sånt som hör till stallarbete att göra...

Det jag blir förundrad över är hur lite min lilla häst äter.. Ofta när jag kommer till hagen står hon i sitt favorithörn och myser medans de andra gluffsar hö.. Hon är ingen som föräter sig om man säg så ;)
Hon fick en lagom mängd med hö vid 6-7-tiden igårkväll när vi tog in dom men när jag var hos henne vid klockan 12 (bilen startade inte innan) så hade hon fortfarande hö kvar.. som sagt inte gluffs direkt.. vilket är skönt när dom går på fri tillgång..

Ne, nu må jag sluta skriva har sånt fruktansvärd huvudvärk :( Ljuset från datorn gör den inte bättre.. :(

Ha de gott/Erica & Svala



Kommentarer
Vera

hej Erica vilken fin blogg.Kul att läsa vad du gör med din lilla häst.Om jag var du så skulle jag kolla upp tänderna på Svala.De är ju oftast dom som blir sämre på äldre hästar.Jag kollar på våra en gång per år..

2012-02-05 @ 10:58:47
Erica

Tänderna är redan fixad på Svala..

2012-02-05 @ 11:29:15
URL: http://minsvala.blogg.se/
Erica

Hon äter ju med aptit men hon är helt enkelt ingen som bara äter och äter hela tiden.. hon äter tills hon är nöjd! :) Fast kommer man med musli så finns de ju alltid lite extraplats i gottitarmen ;)

2012-02-05 @ 11:33:05
URL: http://minsvala.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0