Tömkörning

Tjohejsan,

Idag var det loooovly väder ute! Jag begav mig till stallet idag.. Och idag stod tömkörning på schemat. Jag har aldrig tömkört förut och jag vet inte om Svala har gjort de heller men vi testade iaf och de gick väldigt bra vill jag säga.. inga bekymmer där inte.. Mening är att jag vill köra in henne vilket jag tror inte kommer vara några problem alls.. På slutet av filmen ser ni hur jag försöker få henne att backa.. Hon kan backkommandot men hon vill inte backa rakt utan svänga med rumpan lite här och där.. Vi får träna mera på de.. Min vän Linda hade tydligen nå bra tricks hon ska få visa mig..

Nu vet jag att de kanske inte ser så proffsigt ut med tömmarna å allt men var inte lätt och tömköra och få de på film.. Sedan ser de lite annorlunda ut på film aja.. Ni ska få se ett klipp här iaf..
På slutet av filmen är lite när jag sadlar av och borstar henne.. Ville mest bara visa vad lättsam och snäll hon är.. Hon står lös i stallet och för inte mkt väsen för sig. Från början när jag fick henne var hon lite åtålig men de har hon blivit mycket bättre.. Då ag alldtig tagit de lugnt i min takt så hon har fått lov att vänta och nu står hon som ett ljus min flicka!


Kommentarer
NIna L

Tyvärr kan jag inte se filmen på min mobil (?r inte hemma vid datorn nu). Har du kört in någon häst tidigare? Jag skulle också vilja köra in våra hästar, det är ju så kul att kunna köra dem också men tiden räcker ju inte ens till att rida in dem...

2012-02-13 @ 17:34:11
URL: http://stallskogalund.blogg.se/
Linda

Åh vad myspys :) Du jag undra en sak, du skulle inte vilja filma när jag jobbar Fifa imorgon?

Hoppas vi kan ses nått iaf, vore roligt, är så jädra ensam nu mer också :( Så vi kan hitt på nå :)



Kraaamen

2012-02-13 @ 21:25:19
URL: http://mittangsull.blogg.se/
lilian moberg

Hujedamej vilken underbar häst, hon verkar då riktigt lugn. Fin film.... Kram och klappa Svala från mej....

2012-02-13 @ 21:26:32
URL: http://lillowill.blogg.se/
Linda

Du har inte lust att komma hit imorgon då?

2012-02-14 @ 15:36:12
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Linda

Sv: Ok varför har du ingen bil längre?



Men om du kan imorgon så kanske du kunde komma till mig först med hästarna och så kanske du kunde filma lite och sedan kanske vi kunde fara till Svala så kunde jag hjälpa dig med henne cch filma o fota? :)

2012-02-14 @ 18:44:35
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0