En Mystur..

Idag hade vi ett underbart höstväder... Solen stråla och värmde, lovely!
Jag och Cecilia tog en riktigt mystur i skogen. En helt kravlös tur i en skog där strålande sken genom träden. Man kände sig som liten igen. Vi utforska nya vägar, det var spännande och intressant! Vi hitta en väg som jag blev nyfiken på. Vart ledde den måntro? Vi kunde inte rida hela vägen då vi redan ridit en bit så vi vända..
 
På vägen hem förslog jag att vi bytte häst.. Jag tycker det är kul att få känna på andras hästar. Man är ju så van sin egen jag rider typ aldrig någon annan häst fast det är kul och prova. känna skillnader och kanske likheter.
Jaja, nu var det mest för att jag inte ridit storhäst på läääääääänge...
 
Sagt och gjort jag satt mig upp på Cecilias varmblod ca 160 någonting hög!! :P Eller ja, jag kom knappt upp kan jag tillägga.. Och hon satte sig på min skrutt 136 haha..
Vi både tyckte det kändes konstigt. Jag tyckte det kändes som jag red på en kamel eller nå.. stooora steg och en hård bomsadel, hjälpt vad ovant!
 
Cecilia tyckte den bomlösa var ovant men hon tyckte den var skön, dock tyckte hon att hon hade benen i backen nästan haha.. Ne, det var superkul. Vi red en lång bit på varandra hästar. jag testa trava på Nighta och ja där kunde man inte sitta i traven som jag är van utan med et skjut så åkte man ur sadel.. Ja man fick som en knuff upp jättelätt att rida lätt men omöjligt att sitta :D
 
Cecilia testa galoppera och tölta på svala det gick fint. Hon fick till och med in ren tölt, jisses! Ja, alltså jag tror min träning har iaf gått framåt. För förut töltade hon nästan inte rent för mig och absolut inte för någon som inte är van att tölta alls.. Så det kändes kul. Kul att se andra rida ens häst även dom som ej van islandhäst!
 
När vi byte tillbaka hade vi blivit vana varandras hästar så nu blev det en skum känsla att komma upp på sin egen häst igen! :)
 
Sista biten på hemvägen fick jag sällskap av Linda. Vi tölta på strandvägen, kul! Svala var inte lika het. troligen trött av långturen. tölten kändes bra vissa bitar..
 
Ne, det var en mycket trevlig hästdag! :D Imorgon blir det nog körningen igen...
 
Ja, just de.. mitt i skogen mitt i igensgtans låg det två kassar från byggmax på en stig.. Hmm =/ Hur hamna dom där? Vi red även förbi ett konstigt träd. Wierd!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
lilian moberg

Vilka fina naturbilder!

2012-10-13 @ 16:47:50
URL: http://lilowill.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0