Kuriosa..

Här kommer lite ej hästrelaterad info...

Jag skulle vilja skryta lite bara men ni kanske har hört stiftelsen? Vart jag än går och deras nya ur balans. Har ni inet så lyssna på dom.. Dom är jättebra! Det är takida robban som är sångaren och nu till de itnressanta! Dom kommer härifrån där jag bor :D

Jag bor ju i Ljungaverk och dom har döpts deras nya album som ni btw måste köpa till Ljungaverk. De ni! Och alla kanske inte vet vad deras namn stiftelsen är för något men de kan jag förklara. Stiftelsen är ett område här i ljungaverk. Det finns ett område med massa lägenheter det är de som är stiftelsen :D

Ja, och förs oss är stiftelsen vardagliga människor ja de är slakt och vänner. Robban såg jag tex häromdagen joggandes i Fränsta no big deal. Brukar se dom på Ica och sånt ibland men nog är man stolt över dessa grabbar. Ddet som är så sjukt med våran kommun är att vi har så mkt musiktalanger härifrån. Takida, stiftelsen, corroded och så har dom pratat om att lägga ner musikskolan!!? Hur sjukt är inte de egentligen. Vore väl de som skulle satsa på istället kan man tycka.. Men ja det ska bara dras ner och dras ner.. ja nu känner jag att jag fick lite politiska åsikter jag skulle vilja ventliera men behåller dom för mig själv så slipper de bli ramaskri :D

Det som är roligt med stiftelsen och deras musikvideos är ju att dom använder områden och folk från bygden så man känner igen både platser och folk, skitkul!

Min sambo umgicks med en av hans bästa vänner (som tyvärr eh lever längre) när dom var yngre mycket i kompisen stuga. Sambon har berättat att dom gjort mycket roligt i den där stugan och ja det är roligt att höra. Och i stiftelsens musikvideo vart du än går så är dom ju på det där stället som den stugan ligger på. Och hans kompis föräldrar är bland annat med i videon. Ja de är kul att se.. Kan förstå att det känns speciellt för sambon. Han sa de. -Tänk om M***** såg detta..

Ne det är väldigt speciellt med ett sånt bra band som hyllar bygden så! Ljungaverk kan kanske få en ny swing. De som annars har haft dåligt rykte. Jag själv har aldrig gillat ljungaverk :P Men sedan man flytta hit har man ju fått se att det finns massa finna ljusglimtar bakom den dystra industriorten. ja för det var de Ljungaverk var för länge sedan. Dom levde på industri.. jaja n u ska jag sluta babbla om min ort! Men nu vet ni :D Lyssna och njut!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0