Sökandet efter den perfekta selen

Ja, jag är på jakt efter en bra sele till Svala. Det ska vara en bröstsele med LÖS brösta till ett skapligt pris. Men de är svårt att hitta.. Alla selar på hööks och såa affärer har ju bara fast brösta och det vill jag inte ha.. Dom selarna är inte bra då dom hästen inte kan röra sig lika bra i dom som en med en lös brösta sedan ska jag ha baksele, draglinor och fästa en svängel på vagnen du kommer allt vara komplett sedan och bekvämt för både mig och häst Men ja som sagt inte de lättaste.. Läder ska det ju också vara of course haha mycket krav :P Ne nu ska jag leta vidare.. Om någon har nå tips så hör av er :D


Kommentarer
Karin

Hur ser en sele med lös brösta ut? Har jag aldrig hört talas om. Eller så är det en sådan jag har, fast jag aldrig tänkt på det. Men numera kör jag bara med vår loksele, har bara bröstselen om vi tömkör. Baksele och svängel är bra grejer, det underlättar mycket för hästen!

2012-09-27 @ 11:04:16
URL: http://lilldamberg.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0