Tack för gratulationerna!

Vad kul att det var två som gratta mig.. Det trodde jag faktikst inte. Tack så mycket! Era gissningar var inte tokiga. jag blir 24år iår men ja det känns inte så..
 
Ja iaf så hoppas jag idag på att få min sele *hoppas hoppas* och jag hoppas också att den passar så jag slipper bök med att skicka tillbaka osv..
 
Jag tänkte tipsa om en bra sida där man kan läsa lite om olika selar, vad svängel är och draglinor m.m. http://www.cliffords.se/vilkensele.html Denna sida tycker jag förklarar saker och ting väldigt väl!
 
jag skriver som jag skrev till Karin. Att folk är så noga med att ha perfekta sadlar till sina hästar men när det kommer till selar så verkar det inte spela någon roll. Och visst ska man bara köra någon gång så funkar det väl bra med en höökssele men jag som vill köra en del och variera ridningen med lite körning vill att det ska vara bekvämt för svala.
 
Det chockar mig när jag i efterhand ser alla ekipage på hästrallyt som inte ens körde med hintertyg/baksele. vad tänkte dom med? dom hästarna drog ju i flera mil! Herregud jaja.. Men nu vill jag bara ha min sele. Svängeln kommer imorgon jippi!


Kommentarer
Nina Liljedahl

Tack för tipset att läsa om selar!
Just nu har vi ingen inkörd häst, men det är ju jätteroligt att köra och dåkan ju även familjemedlemmar som inte rider, följa med på en tur.

2012-09-29 @ 16:18:50
URL: http://stallskogalund.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0