Wow

Idag Tog jag en ridtur på Svala. Jag provade dom nya bootsen på henne och WOW Vilken bra takt hon fick i tölten och vad hon travade på bra!! Nu valde hon mest trav. I vanliga fall han hon oftast velat galoppera eller passat.. Jag vet inte om det var bootsen som gjorde det eller faktumet att hon stått i över en vecka. Kanske lite både och.. Det var riktigt kul. speciellt med traven!

Jag red en kort runda när vi hade bootsen på så hon skulle få vänja sig lite.. Och inte blev de nå tjurigt heller på hela veckan hurra jag gör vågen! Det var en uuuuuunderbar tur...

Dock hade jag lite tankar på att hon är gammal och jag funder amycket på hur länge jag får ha kvar henne och hur länge hon kommer kunna vara ridhäst :( Kändes så tråkigt att tänka på det nu när allt börja gå så bra, nu när man fått sug på detta.. Kanske gjorde man ett misstag som köpte en gammal häst.. Men det är samtidigt inget jag ångrar för då hade jag ju missat världens bästa häst! Önska bara att jag fått haft henne i hennes yngre dagar..

Jaja, träffa även på en dam på vägen som sa - Men är det Svala..
Jag blev som ett ??? visste inte vem hon var men hon visste tydligen av min häst. jag skulle gissa att de är Linda som kanske känner henne eller nå för jag vet inte vem de var :P

Imorgon är det körningen igen på schemat! jag tror variation mellan körning och ridningen blir bra :D Nu Längtar jag efter att min sele från driveout ska komma så jag kan köra på RIKTIGT!
Jag vill inte köra för mycket nu när hon inte har en riktigt sele.. Ne nu ska jag fortsätta se ghost whisperer ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0