Mitt lilla spöke..

Ja vart ska jag börja?
Jag är mitt uppe i en flytt och därav mkt lite tid till allt.. Idag har jag varit igång sedan halv sex imorse.. Först jobba jag till 15.00 sedan var de packa och flytta grejer tills nu...

Men igår tog jag mig lite tid till att rida ut en sväng med Linda.. Hade köpt ett hackamore till Svala.. roligt och testa. Tänkte att hon kanske inte blev lika irriterad om hon inte hade ett bett i munnen dock kände jag inte mycket skillnad heller men de blir lite annat när man är i sällskap för Svala stressa upp sig så mkt då då inget hjälper då.. =/

Nja ridturen var väl inte så mycket att prata om.. försökte få henne lugnare genom att både låta henne springa, försöka göra one rein stop osv.. nja inget lugnade henne hon ville mest skritta fortfort i gränsen till trav.. och kom Linda i galopp ja då var de kört då var de bara släppa tyglarna och låta henne springa tills hon stanna..

Jaja, de är en träningsfråga de där.. de löser sig säkert.. Men jag önska jag kunde bara ta lite i min häst så skulle hon lyssna. typ att jag bara tog liiiite i tyglarna och använde sätet så skulle hon gå i ett långsammare tempo.. Ne träna träna blir det! Ska kanske anmäla henne till en liten distanstävling! Kan bli kul! De passar hon ju till hahaha..

Idag fick min snutta bli ett spöke och inviga sitt eksemtäcke.. Gaah jag hoppas de andra hästarna låter bli de.. Vet att den yngsta hästen är väldigt nyfiken av sig och vill undersöka saker.. hade Svalas grimma på backen och den tog han genast upp och kasta omkring och gnaggde på Aaaah!

Det var spännen överallt på de där täcket så jag vet inte ens om jag satt fast de rätt men det lär väl märkas imorgon om det sitter kvar *hoppas hoppas*



Kommentarer
Linda

Det löser sig, pratade med en tjej som har en väldigt het häst och hon säger precis som jag, ju mer du bromsar upp henne dessto hetare kommer hon bli. Gör sidvärtes, böj, träna mitt ute på vägen, aktivera henne hela tiden, träna mycket på plan så ni får ett bättre samspel som ni sedan kan använda er utav ute.

2012-04-15 @ 00:58:32
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Agnetha

Å sötsnuttan! Har hört några som kallar det för islandsburka. ;)

Svårt det där med heta och hetsiga hästar som inte riktigt lyssnar. :-p



Blir så ledsen för din skull när jag läser om din vovve också! :( Så tråkigt. kram

2012-04-16 @ 09:59:30
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/
Felicia

kolla gärna in min bloppisen på min blogg :)

2012-04-17 @ 16:15:38
URL: http://FeliciaaR.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0