Snökaos!

Oj vad trött jag är Znaaaark! Och sjuk också.. ne bläää..
Red till plan idag och red med Linda. Ja de gick ju dåligt ;) Svala blir så stressad av en annan häst plus att hon är så känslig så när lindar smakar till sin häst så vill svala fara iväg som ett krutpaket! :P Ne så jag gav upp de och hoppa lite :P og lite rat som fanns i en majbrasa och gjorde hinder av :)

Sedan ville jag att hon skulle hoppa över en bänk hon väja för den flera gånger men TILLSLUT så hoppa hon över.. Glad bleb jag och tog ett ärovarv :) Hoppas någon bild som Linda tog blev bra... Vi hade våran lila outfit idag nämligen :D

Påvägen hem så blev de snökaos.. De bara vrääkte ner och på några få minuter hade jag fulla sadeln med snö hmmpf!? mindre trevligt... Jaja, nu ska jag vila mig har varit en stressig dag men hundbad,ridning,jobb m.m. ni får hålla utkik efter bilderna!


Kommentarer
Nina Liljedahl

Läste nyss Lindas blogg...det verkar som om båda damerna gick sämre när de hade varandra som sällskap. Jag känner igen det där med smackningarna, det kan ju inte vara så lätt för hästarna att förstå vem av dem som ska öka takten. Och har man en superpigg häst, så tar hon naturligtvis chansen att öka.

Fast å andra sidan är det ju väldigt nyttigt att träna tillsamans med andra också. Det blir ju väldigt bra miljöträning för hästen och till slut vänjer de sig nog och vet vad de ska lyssna på.

2012-04-04 @ 08:56:39
URL: http://stallskogalund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0