Barfota..

Som rubrikern lyder barfota! Idag åkte skona av på Svala de var väääääldigt slitna oj oj oj.. Och inga nya åkte på :D
Ne hon ska få testa gå lite barfota nu får jag se hur hon ställer sig till de. Själv åker jag ju utomlands på onsdag så blir vila i en vecka nu så de blir nog skönt för henne. Då kan hon få bekanta sig med att gå utan skor i lugn och ro :)
 
Red ett pass för Lina idag också.. Fick lite bra tips där med tölten.. Hon behöver mycket eftegift och bekräftelse min dam annars blir hon bråkig och tvär :) Ne de var kul, hon gick fint. Lina fick även testa lägga pass på henne. Ååh kul att se andra rida sin häst och få se vilken kapacitet sin häst har. Hon Fick till en fin passläggning och passen har hon där.. Vi måste bara träna upp den lite! :)
 
Sedan hitta jag en skitsmart grej när jag surfade på nätet som jag ska beställa till Svala nästa sommar. Ett typ ridflugtäcke :) Smart svala som blir lite irriterad av flugor.. kan vara bra att kunna använda ibland när man rider om de är väldigt mycket kusar..
 
Såhär står det om de:
 
Amigo flugtäcke / träningstäcke inklusive halsdel i extremt lätt och svalt material med innovaiv design. Håller flugor och knott borta vilket ger en lugnare och skönare ridning.  Även bra som uppvärmningstäcke.
Enkelt att sätta på och ta av. Snabbfästande kardborrrefästen. Ögla på luvan för att fästa i nackdelen på tränset. Utskuren passform för att passa runt sadeln, samt runt ryttarens ben. Extra rymlig halsdel för att hästen skall kunna  sträcka på sig i lång goch låg form vid träning.  Kan användas med eller utan halsdel. Relexband. Bra skydd för känsliga hästar.
 
 
Smart grej, eller hur? ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0