En ridtur med min vovve..

Idag fick Java följa med på ridturen. Hon är så lättsam att ha med sig till häst. springer inte bakom hästen hela tiden utan håller sig på avstånd och hon är väldigt lydig så hon kommer på en gång jag ropar så de är jättekul! Synd att hon åker hem imorgon!! Baaahaaa :,(
 
Jaja, ridturen gick iaf bra. min häst har blivit så himla annorlunda. hon har blivit riktigt härligt att rida oj oj oj.. Galoppen är jag stoltast över förut rusa hon bara fram med huvudet och sedan full fräs.. Nu kan hon ta kortare galopp och gå mer på tygeln! Ja de är en fröjd att rida henne jämfört med innan!! Och sådär lugn och fin blev hon efter vi var på hästrallyt. men när jag var där så fick hon massage av en massör i ca 20minuter.. kanske släppte de lite spänningar där vad vet man :D
 
Ja, en toppentur var det iaf.. Efter ritten blev det blåbärsplockning jag och java plocka ca 3 liter blåbär och mer ska vi plocka framöver tror jag! :)
 
 
Hemmagjordblåbärssylt...


Kommentarer
Clara

Åh vilken tur du har! Min vovve är lite halvsenil och halvdöv (världens snällaste dock) och förstår inte alls varför man ska lyssna på matte när hon sitter på ett monster till häst haha ^^

2012-08-09 @ 13:22:33
URL: http://tvistirni.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0