Ett inlägg om hästrallyt

Ja, jag var med på någt som kallas för hästrally det är en typ distanstävling där vi red nästan ca 5,5mil uppdelat på två dagar. Dagarna började med veterinärkoll sedan kollade dom utrustningen innan start.
 
Under vägen fanns det olika delmoment som kunde vara allt från att backa i 90graders vinkel, till kasta saker i hinkar eller springa över presseningar.. Jag red med en tjej som heter Linnea och har en haflinger vi var väl inga mästare på dom där momenten. Dock kom vi först i mål dag ett med våra pigga hästar :D Dock hade inte de någon betydelse vilket jag tycker är bra annars hade nog folk kunnat ridit sina hästar för hårt. Det fanns ju en tjej där som vi tyckte pressa sitt vamblod lite väl men jaja.. Man serverades även lunch under vägen... Första dagen hade vi tyvärr lite halvtaskigt väder =/
 
Efter ridturen dag 1 så var de maskerad prins och prinssesa var vi och ävenhär kunde man vinna oc h samla poäng. Vi sov i hästtransporten vilken gick helt okej men ingen lyx direkt haha.. lukta kaninbur tyckte jag :P
 
Dag två var vi leta sega eller ja jag mådde hyffsat men Linnea hade träningsvärk så de blev lugnanre denna dag. Den som samlat mest poäng på delmomenten under dagarna vann hästrallyt. Jag och Svala kom på 14:e plats av ca 50 starande i ridklass så vi var jättenöjd. Ja de delades in i rid och körklass man kunde även köra vilket såg supermysigt ut. Linnea var sugen på göra de nästa år för självklart gör vi om detta.. Det var en ny erfarenhet och skitkul! På kvällarna sjöngs de och spela gitarr av några andra som bodde där. mysigt var de.. Ja e med vi var ju parkerade brevidhagarna typ ca 5 meter från hagen så man såg ju sin häst de första man gjorde när man vakna hur mysivt är inte de?
 
Ja herregud jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men ni får se en ihopklippt film istället från tävlingen!!
 
Enjoy!
 
 


Kommentarer
Linnea

Hahaha, skratta högt när jag såg den! Vilka flshbacks man fick! Å va töntiga vi låter :D haha. Ja de var riktigt kul! Synd man var så jäääävla otränad o pjåla hela andra dan.. men men, repris nästa år i en vagn ;)

2012-08-21 @ 01:57:44
URL: http://www.lillfisenslantliv.blogspot.com
Karin

Vad mysigt det såg ut! Vilket trevligt arrangemang! Något sådant skulle jag också vilja åka på.

SV: Ja jag har ju en liten musblack jag med, eller liten och liten. Han är ju gigantiskt... Inte alls rätt häst för mig egentligen.
Men han är världens finaste. <3
Tanken var inte att han skulle stanna, men jag kunde inte stå emot hans fina personlighet, han valde mig och stannar för gott. <3

2012-08-22 @ 09:59:51
URL: http://lilldamberg.wordpress.com
Nina

Åååh vad myyysiiigt! Precis som ni säger :)

En sån där grej skulle jag också vilja vara med om. Undrar om det ordnas något sånt här nere i landet...

Svala är så fiiin! Tänk att hon är 21 år...syns inte på en fläck. Hoppas du får ha henne i många år till, hon verkar ju verkligen vara en klippa.

2012-08-22 @ 13:41:25
URL: http://stallskogalund.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0