Två ritter på en dag

Idag blev de två små turer för Svala. Först kom en tjej och skulle provrida Svala lite för jag funderat på en medryttare utifall jag börjar jobba igen, Då jag vill ha henne igång regelbundet. Det gick bra för tjejen. Hon hade inte ridit på flera år men hon ska ju bara  lulla runt på Svala träningen står jag för.. Jag gick med Houdini och upp för världens backe.. Jag blev helt slut! Haha kondis, ehh ne! :O
 
Sedan på kvällkvisten var jag till Svala igen.. Först träna jag henne lite från marken olika ting.. Efter det slängde jag på sadeln och tog på tränset och denna gång testa jag jaktkandaret de var länge sedan nu och jag säger bara WOW. Vilken effekt och vilken skillnad jämnföt med förut. På den tiden hon var het ;) så kunde jag inte rida på jaktkandaret då hon bara blev arg och stressa upp sig mera. Så jag har tänkt sälja det men nu när jag testa det så gick hon skitfint på de. Visst blev hon lite irriterad ibland men de var mest för att det inte blev lika lätt att bråka :)
 
Ojoj hon krökte nacken som hen hingst kändes som jag satt på en häst som på videon :P Haha men riktigt så var de väl inte men det kändes så. Så nu ska jag ridit lite på de där ibland när jag ska träna glad att jag inte sålde de. Men som sagt jaktkandar är ett milt "skarpt" bett. så man måste vara mjuk och fin i handen men det är jag och om jag säger sådär. du behövde inte ta i hästen hon böjde huvudet och gick fint bara hon fick bettet i munnen typ..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0