Hundar

Ja, jag har ju inte direkt gjort något presentation av mig själv. man borde kanske göra de? Men det får bli en annan gång. Men vad en del säkert inte vet som läser min blogg är att mitt största intresse är inte hästar utan hundar. Jag har hållt på med hundar i snart 14år. Det är något som aldrig kommer försvinna ur mitt liv.. visst är de som de flesta intressen att hundträning går i berg och dalbana man har sina mer och mindre aktiva perioder.. Just nu är det en mindre aktiv period dels för hästen, dels för årstiden men mest för andra personliga grunder kring hundarna! Jag har som sagt två hundar.. En whippet som jag tävlar i Lure coursing och ställer ut och sedan min aussie som jag tränar och tävlar lydnad, agility, freestyle osv.. hon är min följeslagare och allt!


Här kommer en video från när vi tränade lydnad...







Träning av apportering..Syftet var att hon skulle kunna apportera fågel..




Min whippet Houdini tävlar i LC. Han har rött täcke...


Kommentarer
Nina Liljedahl

Vad kul att se dig och dina hundar in action!

2012-02-23 @ 12:36:29
URL: http://stallskogalund.blogg.se/
Linda

Sv: Jag hade gärnat vela göra det men för det första blir jag jätteallergisk när jag rakar hästarna så det är inget jag gör i "onödan", jag rakar dom eftersom jag blir så allergisk när de fället pälsen på våren.



Sedan är det ju inte min rakapparat så det känns inte riktigt bra att ta en annans och raka andras hästar, hon är liksom snäll nog att låna ut den till oss, andra tar ju betalt för det liksom. Vi får ju låna den för Martin är ju "vän" med henne. Den slits ju hela tiden efter varje häst också.



Jag förstår att du blir tokig på pälsen och hade det varit min rakapparat hade du absolut fått låna, men Janet kanske kan tipsa om nån som kan raka åt dig?

2012-02-23 @ 21:29:26
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Linda

SV: Alltså ta inte illa upp nu men dina svar låter så himla kort och surt när du får ett svar som du kanske inte vill ha.



Det är väl liiite logiskt att man inte kan låna ut saker som man inte äger :)



Ska ringa dig sen, är så jävla nyfiken vad det är för skit folk håller på med, blir så trött..

2012-02-24 @ 16:45:11
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0