Ingen Svala idag..

Blev ingen Svala idag.. Vi åkte till Sundsvall och köpte lite saker till huset som fattades.. Men imorgon ska jag rida och får till och med sällskap!! :) Ska rida med Vera.. Ska bli kul. Det är något jag saknar även fast jag trivs och tycker det är skönt att ta en tur själv så är de ju trevligt med lite sällskap då och då men där jag har Svala nu är det ingen som rider tyvärr =/

Känner mig väldigt ensam i mitt hästägande här vilket är tråkigt men man kan inte få allt. Men som sagt imorgon får jag sällskap. Sedan träffa jag Lina idag också och henne skulle jag nog kunna rida ut med. Hon är ju en himla trevlig tjej, henne gillar jag skarpt. Verkar inte vara någon som dömer en å så.. Annars kan de vara mycket skitsnack i djurvärlden och helst i hästvärlden har jag märkt..

Hmm, ute efter en klippmaskin är jag också.. Skulle vilja raka Svala då hon fäller som en toka.. Men den jakten är lika svår som att hitta en hästtransport.. Hade jag varit någon som rakade ofta hade jag köpt en egen men känns onödigt när man bara klippa kanske en gång per år..

Jag har fortfarande jäääätteont i munnen och nu har jag även fått blåsor i munnen och sår i mungipan Mmm härligt eller inte! Man kan inte prata, äta eller leva normalt.. Tänk att alls känns ansträngade fast det bara är i munen man har ont :(



Ha ha ha klockren tycker jag ;)



Kommentarer
lilian moberg

Alltid trevligt att ta en tripp till den stora staden Sundsvall....

2012-02-27 @ 13:28:54
URL: http://lillowill.blogg.se/
NIna L

Men man ska väl inte klippa hästen just när den fäller? Är det inte risk för att man förstör sommarpälsen då? Här brukar man inte klippa hästarna efter januari februari, ungefär, just pga det. Men jag har ju egentligen ingen aning om det stämmer.

Sv: jag bor i Motala precis bredvid Vättern i Östergötland. Var bor du då? Jag vet ju bara att du bor norrut.

2012-02-27 @ 13:41:37
URL: http://stallskogalund.blogg.se/
Linda

Hmm joo Erica nu kom jag på som Nina skriver!! En häst som redan börjat fälla ska man ju inte klippa, hade glömt det då mina fäller så sent. Klipper du henne nu kan det bli risk att hon får vinterpäls på sommaren, jättkonstigt men det blir nå fel för dom.



Jag har sett otrevliga fall vill jag lova :P Ser helt sjukt ut när hästarna är mammutar på sommaren, så jag skulle nog skita i att klippa henne i år.

2012-02-27 @ 15:58:14
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0