Träning inför Lina

Oj oj oj, Vad de snurrar i skallen.. Har tränat inför Lina idag och de är mycket att komma ihåg speciellt för en sån som jag som vill lära mig och komma ihåg allt.. Tyvärr har jag jättedåligt minne och svårt för att ta in saker.. (har fått de på äldre dar)

Ja, de jag ville träna var ju mig själv att känna skillnad på gångarterna bättre och veta hur jag får in dom bäst. Jag vet ju att Svala kan, hon har rena och separerade gångarter MEN eftersom matte inte kan så kan ju gumman utnyttja de lite och göra de som är lättast för henne vilket gör att passar lite osv...

Men jag har fått mycket bra tips och jag hoppas jag ska komma ihåg dem.. De vi träna mest var att hon skulle söka sig mera neråt eftersom hon spänner och kör upp huvudet väldigt mycket.. Och genst var det mycket enklare att få in både trav och tölt.. Hon var lite fyrtakitg i galoppen sa Lina men de blev väl bättre de med tror jag!? :P

Ne de var kul att ha någon som kolla och förklara lite mera...
Vi red även ut tillsammans vilket var kanonbra för Svala blir ju annorlunda på uteritter dvs hon blir stark och svårstoppad i galoppen osv.. svårare att arbeta med i överhuvudtaget eftersom hon blir så pigg. Lina berätta även hur man gör för att få in flygande pass osv... Mycket intressant att veta.. Man skulle bromsa bogen på samma som hästen galoppera så tog den vänster galopp så skulle man sakta ner vänster bog typ nåt sånt, tror jag!? :P Men för min del kan de vara en fördel att få min pigga häst att ens stanna ha ha.. De var ju kul för Lina sa de att de var ju roligt att hon var så pigg och de är hon verkligen för sin ålder min krutgumma!

Men men lite mål i ridningen som jag satt.

*träna mer på formen, låg form, söka sig mer neråt.
*träna på stanna
*träna på att skänklarna inte betyder full fart framåt

Ja de var väl dom tre punkterna.. Hon hade ju rena gångarter så tränar jag på dom där punkterna så kommer jag nog ha lättare för att få in dom.. Speciellt traven som jag har haft svårt att få in eftersom hon gärna väljer tölt och släpper man lite på tygeln och ska driva lite så blir de gärna full rusnings galopp som e skitsvår att få stopp på :) Så vi har lite mål att göra..

Sedan trodde inte Lina att sadeln skulle ligga kvar om jag la den längre bak eftersom hon är så överbygd bak så troligen glider den ändå bara fram.

Ja, Som sagt mycket intryck och de går inte skriva allt här.. Men de var kul att träna för Lina. Det gör jag gärna fler gånger.. Och måste säga att henne häst var riktigt frän! Vilken superlydig häst hon hade.. Roligt!


Kommentarer
lilian moberg

Vad bra för dej att få lite hjäl+p på traven;)

2012-02-18 @ 16:42:24
URL: http://lillowill.blogg.se/
Linda

Härligt härligt :D

2012-02-19 @ 00:20:13
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0