HELG!

Igår tog jag en ridtur med min Donna! ojojoj vilken fart hon har.. Hon tog en rejäl rusningsgalopp och stoppsträckan var bra lång.. min rallytant :)

Hon är riktigt riktigt känslig min dam! Det gillar jag med henne.. Ja jag tycker riktigt mkt om hästen.. Jag har även fått kontakt med en gammal ägare av Svala vilket är jättekul. Det visades sig att hon hade kvar ett 3årigt föl av Svala som heter Sveifla (tror de stavades så).. Det visade sig att Svala har tex att varit svårfångad i hagen.. Hon berätta att de brukade bvara lättare på sommaren!

Jaja, ridturen igår var iaf toppenmysig.. Jag passade även på att beställa hem ett svart fleecefodrat regntäcke till damen och fleece sadelöverdrag till min kentaur sadel.. Senare idag ska jag och min sambo till S-vall och storhandla mat så då blir de nog en sväng in på hööks också.. Har hel shoppinglista till Svala :) Men Reflexgrimma står i topp sedan grimskaft och massa annat krafs.. Ska även köpa lite tvålar å så för lädervård så jag kan ta hand om min utrustning.


En bild från gårdagens ridupplevelse...



Kommentarer
Linda

Lite fult ändå jag menar de nämnde ju att hon kunde gå iväg lite när man hämtade henne, men om hon verkligen är svårfångad så har de ju undanhållit en del, det är jobbigt med svårfångade hästar har själv haft såna, fyfan:P Bitter kan vara liite svår ibland men oftast stannar han efter några minuter. Jonsmessa fick man jaga i 1-2 timmar. Vore jag du skulle jag trickträna lite, träna kommunikation, kan hjälpa dig med det med :) Så kan du ju titta på ponnyaktuen, där var det en häst som var svårfångad också

2012-01-27 @ 12:06:35
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0