Välkommen Svala frà Drangshlid

Jaha, då har jag startat ännu en blogg... Är detta kanske min tioende blogg tro? Har en tedens att skriva ett tag sedan sluta men ska fööööörsöka uppdatera här ibland...

Igår åkte iaf jag, sambon & min vän Linda till slätterne gård för att hämta hem min första egna häst.. En musblack islandshästdam på 21år.. Allt gick bra lastningen gjordes på någon minut och sedan var det bara bege sig hemöver igen...

När vi var framme släppte vi ihop henne med två unga isiskillar.. I hagen hände de inte så värst mkt.. killarna var nyfikna på deras nya tjej men svala gick bafra ifrån dom och blev för för närgången kunde hon skria till lite och sparka men nå mer var de inte... Kan ju meddela att jag höll på frysa sönder mina fingrar när jag stod och övervaka dom.. Brrrr...

Vill också säga att dom på slätterne var väldigt trevliga och hjälpsamma människor all credit till dom!

Nu är en ny dag och ska jag strax åka till min lille dam och se om hon överlevt natten i sitt nya hem.
Ska bli riktigt spännande förhoppningsvis kanske jag träffar Åsa där också så jag får lite sällskap..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0