EKSEM

Ja vad ska jag säga mer än att jag är smitt irriterad på Börjes. Svala har som sagt eksem. peppar peppar ta i träd har hon inte sett så hemsk ut. hon har ALLTID täcke på sig och blir insmord och sprayad med diverse medel. Hon fick först lite på benen och ansiktet men de försvann fort när jag hade prob olja och helosan. Sedan är hon mest angripen på juvret så jag fundilera kring att införskaffa ett juverskydd åt henne och även fiffga "benskydd"
 
Iaf Linda brukar uppdatera mig om de är ngt med Svala. Och flera gånger har hon hört av sig att täcket gått sönder och jag har åkt dit och sytt och det har gått sönder igen och jag har åkt dit och syt men i början av veckan så var det bara slamsor kvar av täcket :(
 
Jaja, gjorde en beställning hos Börjes direkt och räkna med att få de inom nån dag, men kom de?? NE! För dom hade skickat de fel och de kom till en annan person!!! Tror ni jag blev vansinnig.. När jag fråga dom när jag kunde få täcket fick jag till svar -Vi måste ju få tillbaka de andra först.. Men AAAAH! jag har en eksemhäst här hemma som behöver täcke ska hon och jag bli lidande för att dom gjort fel. men då fick jag dom att skicka ett nytt på momangen men snacka om onödigt. tänk om de bara kunde blivit rätt från början!  Suck! Och Svala som hade sån fin man den börja sakta men säkert skavas bort nu. men nu ska de bli bättre när täcket kommer. tills dess är hon bombaderad med flugspray och klådstillande och även fast hon gnuggat bort lite man så har det gått skapligt ändå. det kunde varit värre! :)
 


Kommentarer
Fia

Ett tips är Boetts täcken, håller super, flera år, däremot är ju priset rätt så bra på dem... Men man sparar ju in på det i längden.

sv: jaha, oj, hon ser yngre ut :)

2012-07-28 @ 21:53:55
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Julia

SV: Okej tack :) Den var jätte fin ;)

2012-07-28 @ 22:22:21
URL: http://semtegensis.blogg.se
Fia

sv; Hoppas det håller bra då :) Men är väl lite som Hööks, inte direkt känt för att ha den bästa kvaliten, men kanske är bra eksemtäcken ändå :)

2012-07-29 @ 14:47:30
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Fia

sv; Precis :) Finns en butik här som sålde täcken för typ 600kr tror jag det var, höll hela sommaren trots att tyget kändes sisådär :D

2012-07-29 @ 21:37:08
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Clara

aj då, låter inte så kul. Håller tumamrna på att täcket kommer snabbt som sjutton nu då! :)

2012-07-30 @ 00:06:26
URL: http://tvistirni.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0