Helgen är till ända..

Ja, så var denna helg över... Idag red jag med Linda and the gang.. Det var trevligt.. kul att man kunde följa med på en tur iaf.. man har kännts sig otroligt utanför när man inte kunnat vara med och sett hur roligt dom haft.. Men så är det.. Det blir och passar en inte jämt som man vill! Man får nöja sig över det som är bra.. Följde med dom när dom när de skulle rida på kalvstigen och en liten runda idag iaf men sedan skulle dom hem så då tog jag och fortsatte själv mot strandvägen och mot västanå och red omkring lite där.. Svala gick mkt bättre då när hon var lite tröttare och ensam.. Kul! Packväskan hade jag med mig också så jag tog och stanna hos mamma så jag fick smaska melon jag hade med mig och svala hon åt av massa lobelia hihi *sorry mamma*

Ne, jag fundera på ta längre turer hädanefter med svala. upp gör bergen kring borgsjö och runt lite däröver tror jag.. och kanske rida lite mot ånge hållet och kolla vad de finns där.. Roligt med lite nytt.. Iaf när man rider själv då får man lite annat och kolla på.. rider man med någon så kan man ju tjattra en del så då spelar de ingen roll om man rider samma vägar :)

Sedan ska jag ligga i hårt att träna svala på stanna och stå still och även backa.. Hon blir så fruktansvärt frusterad när jag ber henne om den.. Men vi ska nog kunna lösa de svala och jag <3

Har även funderat på om jag ändå ska ta hem svala ett tag.. vore så mysigt att ha henne här hemma och det finns väldigt mkt vägar här omkring och porlande bäckar! Måste dock fråga om jag får låna mark först.. men vore riktigt nice..

Jag mitt smartskaft glömde kameran ute hos linda annars hade ni fått sett bilder från hästrallyt men det kommer sedan då... så håll utkik! ;I)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0