ÄNTLIGEN!!

Har mitt jaktkandar kommit. De var på tiden. Är väl typ snart 3 veckor sedan jag beställde det.. Jag hoppas de passar nu. En del säger att man ska ta en storlek större i bett med fasta ringar men vi får se! Ska bli riktigt spännande.. Blir en uteritt imorgon för att se hur hon funar på detta bett..

Idag träna jag NH i rundkorallen.. Ja, vad ska man säga.. Jag blir psykiskt störd snart.. Hon ger sig verkligen inte hon vill inte komma in alls.. bara utåt eller så stannar hon bara på spåret och kollar rak fram!! Jag höll på ett bra tag innan jag gav upp.. Försökte göra join up men gick över till parelli och flytta för tryck. Och blev lite mer positiv när jag gjorde de då jag fick mer respons. Hon var jätteduktig på jojoleken och flytta för tryck.. Lyckades även få ner hennes huvud för tryck med även fast hon är rätt tjurig på den biten..

Hyresvärden skotta bort skit hur hagen med traktorn.. De beom inte Svala ett dugg var de lät en massa.. Hon stod typ 2 meter frn traktorn och glode bara ha ha.. Sötmulen!



Kommentarer
Linda

Huuh men Join up är inte bara att göra, egentligen ska man nog inte ge sig på det om man inte har en kunnig med, det är så små små tecken som man kan missa och sedan är det en väldigt GÅ PÅ metod.



Sedan tror jag absolut att Svala är lite mer svårflirtad, men jag hjälper dig gärna nått framöver.

2012-03-15 @ 21:52:00
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Felicia

använde jaktkandar på min första häst jag hade främst under uteritterna för att kunna ha mer koll på han och slippa "dragkamp" det funkade super bra på honom! Var skitnöjd. Men provade nu på min nya pålle och det kändes inte alls bra :/ Ska ge de ett försök till iallafall de är ju ett asbra bett:)

2012-03-15 @ 22:01:35
URL: http://miinljufur.blogspot.com
NIna L

Jag var på NHkurs en gång när jag hade min Haflinger Luna. Där gjorde kursledaren så att han manade på Luna så hon fick springa ända till hon gjorde som han ville. Vinkla öronen mot honom och vände sig inåt med huvudet åt honom istället för utåt. Det funkade men det tog lååång tid. Hon fick springa så länge att hon bleg genomsvett innan hon 'gav sig'. Jag trodde hon skulle dö av trötthet för hon var väldigt överviktig och i dålig kondition då.



Det låter som om Svala och Luna är väldigt lika. Svåra att komma inpå livet och hög integritet.

2012-03-16 @ 16:59:08
URL: http://stallskogalund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0