Boda Borg på Det Okända ikväll

Ja, ikväll ska det handla om Boda Borg på det okändal. Var min förra abretskollega Cecilia som anmälda Boda till programmet :) Jag har själv jobbat extra där i två år som lokalvårdare.. Ett jobb som jag trivdes rätt bra med men som ibland ändå kunde vara lite kusligt.. Att börja jobba tidigt på morgonen medan de fortfarande var mörkt gick rätt bra då visste jag att snart blir de ljusare och jag får sällskap av den andra personalen men att jobba kvällarna var otäckare då det blev mörkare och mörkare och både besökare och personal gick hem och där stod stackars jag kvar ensam i de stora huset.. Vissa gånger åskade det vilket gjorde saker mer läskigt!

Jag märkte aldrig av nå spöken. Visst ibland kunde radion muppa sig men det tror jag mer var datorn som gjorde det men annars såg jag inte.. Dock kände jag mig ALLTID bevakad. Jag kände mig aldrig ensam på Boda MEN det kan ju vara att man inbillade sig av alla historier man hört om fröken blomberg osv..

Boda Borg var för i tiden en hem för personer med lite problem min svärmor har jobbat där :) Sedan gjorde dom ett populärt äventyrshus av de och nu finns de fler Boda Borg i sverige men de första riktiga är det i torpshammar! Ska bli riktigt spännande att se på progammet och man får höra om något som stämmer..

Jag städade även login och spökvinden. Spökvinden var faktiskt rolig att se det var en del gamla sjukhus grejer är från när Boda Borg var just BODA BORG! Skicka ikväll nu då ;)



Kommentarer
NIna L

Jag kollade programmet i dag på tv4 play. Tyckte tyvärr inte att det var ett av de bättre programmen de gjort. Men en grej var ju träffande, det där ljudet sch-nånting som vaktmästaren sa.

2012-03-21 @ 13:55:45
URL: http://stallskogalund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0