Får jag inte nitar och läder

Hur ofta smörjer ni ert läder dvs träns och sadel?

Jag smörjde både sadel och mina träns igår för tredje gången på en månad ungefär.. Det är för mig nääästan minimum :) Jag hade helst velat smörjt oftare men de är ju så trååååkigt!! Sedan tar jag mig aldrig tiden.. tycker jag har så mycket annat att göra.. Men tycker ändå 3 gånger på cirkus en månad är helt okej ändå!

Men JAG är väldigt mån om min utrsutning.. De är ju inte billiga saker direkt.. Det är alltid bra att gör rent och smörja grejerna tycker jag. Inte bara för att de ska bli rent och mjukt utan du ser även i vilket skick grejerna är i.. Såg tex nu på min sadel att de var en söm som höll på gå opp! De är alltd bra att veta så man kan tex åtgärda fel i tid om man hittar såna.

Samtidigt förstår jag inte dom som gör rent och smörjer träns efter varje ridtur.. Det är ju såklart bra men sån pondus har jag inte! :P Men älskar när jag smörjt klart allt och de är sådär mjukt och fint, Mmmm...



                                 Lite lik Svalan faktiskt..



Kommentarer
lilian moberg

Ja, faktiskt det är hon, men hon har kanske inte lika stora ögon:):):)

2012-03-01 @ 18:18:08
URL: http://lillowill.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0