Mysig ridtur

Tog en mysig uteritt idag med en annan tjej som har häst där på gården! Testad Svala på hennes nya jaktkandar men njaa märkte ingen skillnad jag.. Men ntingen hade jag int satt fast de rätt eller så var jag för feg på handen och inte våga ta i henne men upplevde henne lika liksom vad ska jag säga? Hon är väl inte stark men lyssna inte så bra utan vill rusa. Jg vill kunna ta ben lugn kort galopp inte full fart framåt.. Jaja jag måste nog ge de en chans.. Knske blir bättre om jag rider själv och testar de...

Vi red till macken och köpte glass, ännu mera mys och man fick riktiga sommarfeelings Dock vr Svla lite rädd och fjantig av sig idag, whaat? de brukar hon inte vara.. Men den andra hästen verka vara lite osäker av sig så det kan nog ha smittat av sig lite..

Men blev brydd vad lite folk eller ja mest ungdomar verka ta lite hänsyn till riande ekipage.. Dom sladdar med cyklar ocg gasar hej vilt med bilarna.. huffa.. Tur hästen är trafiksäker annars hade man inte vågat gett sig ut :/

Kommer biler från dagen lite senare har lite sysslor att göra nu..


Kommentarer
Linda

Det där med fjanterierna, hästar har ju också olika dagar, ena dagen kan Fifa spänna upp sig lite och andra dagen skiter hon i allt:P

Tänkte på det Svala kanske är i brunst också? Då kan dom bli lite fjant.



Men det var säkert nordisen som påverkade henne :)

2012-03-16 @ 18:37:43
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Felicia

tack :)okej, köpte du de av någon speciell anledning ?:)

2012-03-16 @ 19:50:18
URL: http://miinljufur.blogspot.com
Elin

Åh, kanske något man borde prova på. rida och köpa glass, inte varje dag man ser en häst och ryttare så kanske därför dem tar så lite hänsyn. Men mer respekt borde dem allt ha, hästar är trots allt levande varelser som kan bli lätt skrämda. Annars låter det som en väldigt mysig ridtur ni haft:)

2012-03-16 @ 19:58:53
URL: http://islandsteam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0