Ridsällskap

Var till stallet tidigare idag! Svala såg ut att trivas jättebra.. Hon har en egen hage och en egen höbal jag tror hon är jättenöjd över de :P Och hon kom till och med och prata med mig idag! Hästen kändes lite annorlunda.. Det finns även vattenslang där så jag slipper dra med mig massa dunkar och ingen kan påstå att något blir fel.

Tog en liten skrittur idag och fick sällskap av en av tjejerna där. Hon visa mig en väg jag kunde rida..
Efter den turen red jag lite i paddocken.. Försökte få Svala att backa rakt men det gick icke.. Jag sa en gång till Linda. Jag tror inte jag skulle ha nå problem att få Svala att stegra.. jag liksom känner av henne. Jag behöver nog bara hålla emot henne och driva.. Vilket hon gjorde idag.. Hon hatar att backa hon blir irriterad när jag ber henne om de. Hade stängslet på ena sidan tog i tyglarna och försökte få henne backa. Stumpan blev irriterad och stegrade istället.. Ha ha vad brydd jag blev men ändå inte överasskad.. behöver nog hjälp med backningen :)

Här kommer bilder från Svalas nya hem och kompisar..













Kommentarer
Linda

Åh vad fina bilder du tar :D! Gillar bilden på Svala när hon sträcker sig.



Jag hjälper dig gärna med ryggningen om du vill :)

2012-03-10 @ 19:09:39
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0