Träning

Vilken mysig dag jag haft de.. Åkte till Svala idag.. Idag hade hon fått lite sällskap i sin hage.. Min hyresvärd hade varit gullig och tagit på Svala sitt regntäcke när de hadet börjat regna.. Det var jättesnällt av honom. Gillas starkt!

Sedan kom Lindis och skulle hjälpa mig lite med träningen av Svala. Jag red i paddocken och hade Linda som en liten ridlärare! Var verkligen kul att ha någon som kolla hur man red och sa vad man kunde förbättre och vad man gjorde bra. Linda är så gullig. Hon skulle kunna bli en bra ridinstruktör. Berömde mig mycket och man kände sig duktig! :) Svala kändes jättefin efter alla instruktioner och pepp.  Vi träna på att hon skulle söka sig neråt i traven.

Vi tränade lite på backningen också. Eftersom hon blir så irriterad av att backa så begärde vi bara att hon skulle ta något steg bakåt och sedan massa beröm.. Med träning och tålamod kommer hon bli duktig. Linda red även en sväng på henne vilket var superkul jag inte sett någon ridit henne sedan jag köpte henne, verkligen superkul!

Var jättenöjd efter arbetspasset! 

När vi var klara åkte vi och hämta mitt hö och sedan blev de lite mys hemma med film och grejer! 
Nu är jag lite nervös inför morgondagen men det kommer säkert gå bra :) 










Svalas nya sambo..



Kommentarer
lilian moberg

Håll hårt i sådan fin vän som du har i Linda, dom växer inte på träd... Kramiz

2012-03-12 @ 11:07:07
URL: http://lillowill.blogg.se/
NIna L

Det är ju kanon att kunna få hjälp av sin kompis!



7ad bra det verkar vara på nya stället. Kul! Har du fått längre till SVala nu?

2012-03-13 @ 12:18:31
URL: http://stallskogalund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0