Bettet

Har som sagt köpt ett nytt bett till Svala. Ett rakt med fasta ringar. Jag är supernöjd än så länge och Svala också som det verkar. Från början blev hon väldigt stum och lite tung men nu har hon blivit bättre och bättre och lyssnar finare!

Och det roligt är att hon ÄN så länge inte blivit irriterad eller frusterad när jag kortar tyglarna och gör halvhalter osv.. Förut när jag korta upp tyglarna och skulle driva henne i tex tölten så spännade hon sig genast och ganska snart frusta hon irriterat och piska på svansen. Blev hon riktigt irriterad så drog hon tyglarna ur handen på mig eller stegra. Men det har hon inte gjort på detta bettet inte ens visat en signal på missböje! Tror ni jag är glad? Dock ska man inte ropa hej. har bara ridit ett fåtal gånger. Men jag hoppas att det fortsätter såhär. Jag har faktiskt trott att det är bettet som gjort henne missnöjd förut då jag knappt kunnat tagit i henne alls förän hon blivit störd. Men jag har inte fått det bekräftat utan man har trott att hon inte förstått mig och att jag gjort nå fel. Och det kan ju varit de. Men vi får se om detta fortsätter såhär för om det gör det så var det som jag misstänkte men som sagt jag ropar inte HEJ ännu.

Men än så länge är det positivt! Tummen upp för det raka bettet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0