Kola!

Cecilia följde med ut på tur idag! Jippi, kul med sällis :)
Först red vi på plan och Cecilia filmade, tack! Gick väl inge vidare Svala var seeeeeg. Traven gick hyffsat men galoppen!! Oj oj oj, kändes som rida på en seg kola.. Min häst, min pigga häst. Var långt ifrån pigg. Jag har väl ALDRIG behövt drivit henne med skänklarna men nu fick mina ben jobba för hon var jobbig. Tölten blev samma sak. driva driva driva och försöka få ner henne åsså blev de trav :) Men positivt ändå att hon trava nu och inte passar som hon gjorde ett tag :)
 
Ja just, hade köpt ett nytt bett. en rakt med fasta ringar testade det. Hon blev lite okänsligare på det men tror hon trivdes bra på det trots korta tyglar och driv så visade hon inte ett MINSTA tecken på frustation som hon brukar.. Ja hon var helt olik sig, på bra och dålig sätt..
 
Svala har ju dock trott att skänkeln betytt full fart framåt så jag har tränat nu mycket att skänkeln behöver inte betyda full fart framåt utan flytta dig sidleds. Nu jag har tränat på långa tyglar att hon ska flytta sig för skänkeln och tygeln på halsen. sedan stannat med sitsen och helt otroligt jag kunde få henne galoppera och svänga med skänklarna på lång tygel och stanna. DUKTIGA HÄST!
 
Efter det tog jag och Cecilia en liten uteritt men mysig sådan. Dock på hemvägen skrämmde en traktor cecilias häst och svala röck till hon med och ramla ner på knä på asfalten :( Det värsta var att hon låg ett tag kvar på knä innan hon ställde sig upp. Min tankte var "Nej hon bröt benet" såklart inbillar man sig det värsta haha..
 
Cecilia kom på en jättesmart grej också som vi ska kolla upp ska bli spännande..
  
Här kommer en film på dagens träning. Jag ser bullig ut med alla tjocktröjor och en jacka :D
 


Kommentarer
Linda

Vilken härlig låt du valt, vad e de för låt? Det är väl skönt att hon var lugn idag :)? Härligt att hon är så avslappnad och trevlig i traven nu mer, stor skillnad!

2012-11-03 @ 20:30:05
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Linda

Nu får du uppdatera om dagen ;)

2012-11-04 @ 18:02:23
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Nina Liljedahl

Men gud vad duktig Svala var på westernridning! Det såg verkligen harmoniskt ut. Är hon riden så tidigare i sitt liv?

2012-11-05 @ 11:22:54
URL: http://stallskogalund.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0