Halt??

Tog en ridtur på stumpan idag... FY FAN vilken mysig tur vi hade.. lite snö på backen och lagom kyligt.. Tränade Svala lite westernmoves! Red på långa tyglar med en hand öva på svänga med vikt och skänkel samt lägga motsatta tygeln på halsen. Hon var jätteduktigt. Öva också att stanna med sättet.. Det vad bra övningar för svala som tror att skänkeln betyder full fart framåt!

Travade mycket på henne och hon travade på superfint. När jag travat en bit och sakta ner till skritt så börja Svala halta!!! Jahapp, tänkte jag då.. kul att hon ska bli halt nu när det gick så fint.. hoppa av och gick med henne för att kolla hältan. Och javisst halta hon, men inte av den orsak jag trodde... Hon hade fått stylta under ena hoven! Suck.. skönt att det bara var det.. men tråkigt att det ska börjas med styltor nu då.

Fortsatta ritten.. gick fint blev lite små surigtheter ibland men överlag flöt allt på, härligt!!



Kommentarer
Nina Liljedahl

Vilken tur att det bara var en fejkhälta! Man blir ju helt ifrån sig och inbillar sig massor om hästen haltar, tycker jag.

Kul att det kändes bra och roligt :)

2012-10-28 @ 18:23:07
URL: http://stallskogalund.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0