Jippikajey

Jaha, så var det torsdag.. Veckorna går fort fööör fort :(
 
Idag tog jag och Cecilia och en till mystur, ÅH vad roligt vi hade det.. Hihi massa skratt och bara massa tok..
Vi red först elljusspåret det var kul då jag inte ens visste vart den gick.. Tok numer ett börja när vi red förbi en get. Cecilias häst stanna för att kolla på geten. Cecilia försökte låta som en get och tror ni på tusan då svarde geten HAHA, Nightan röck till av att geten bräkte och cecilia rök till av att hästen rök till.. Sedan tokskratta vi det såg så fruktansvärt roligt ut..
 
Sedan vidare runt elljusspåret. då kom vi till en bro som såg halvdålig ut det var band runt det.. Jag hoppa av och testa gå över med Svala. Okej ingen problem men nu var ju Cecilia att gå över.. Nightan är tveksam mot den så hon skyndar sig över vilket var bra för den bron var knte tillräckligt stabil för henne och prics när hon nästan var över trampa hon sönder en planka men det gick bra.. Sedan var vi tvungen att passera en liknande bro. Svala inga problem men när nighta gick över var det nån planka som de svaja lite av. Nighta är varmblods travare kan tilläggas dvs lite tyngre..
 
Ojoj.. Blev mest skritt, lite trav och lite galopp allt lugnt och fint.. Sedan gav cecilia förslag att vi skulle rida en väg dom brukar köra på vintern med skotern. Det var en väg Linda hade visat mig en gång men har aldrig ridit där :) Det vaer också ett äventur fick snigra oss bland ris då vägen var blockerat av ett träd ja det var ett riktigt äventyr.. Sedan blev det lillberg hem :)
 
Det var som sagt en bra tur. Vi tränade våra hästar ochså i långsamt tempo. perfekt för Svalis. Red även på hackamoret idag.. Det funka bra.. Hon blev inte lika känslig med det så jag kunde korta upp tyglarna utan att hon blir irriterad men ände lyssnade hon.. Jag tyckte det funkade jättebra. Men måste rida på det ett par gånger innan jag kan avgöra om det är bra eller inte. Men tror det kanske kan vara bättre än bettet när hon som sagt inte blev sådär superkänslig.
 
Fick även höra från Svalas förra ägare som berättade att Svala hade betett sig på samma sätt för henne emellanåt som Svala gjort för mig igår. Hon berättat lite hur hon gjort och sedan sa hon att jag kunde ta henne till en ryggknäckare för hon kunde ha en låsning i ryggen och det har jag tänkt göra. Men Linda skulle iväg med Fifa så då skulle vi ta båda hästarna samtidigt. Ska bli intressant jag har aldrig varit till en sån.
 
Trots att vi tog det mest lugnt så var Svala svettig när vi kom hem.. Gumman då, dyngsur.. Hon blir så lätt svettig.. Blev mat och sedan täcke det de förbannade knotten hade kommit fram :(
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Väntar på tåget tror ni dom tar emor hästar?? ;)
 


Kommentarer
cecilia :)

HAha vilka tjusiga mysbilder det blev :) ! Roligt att du hade en blogg det visste jag inte, kommer kika på den nu !

2012-10-18 @ 14:32:26
URL: http://sweetzizz.blogg.se/
svea-karin

vad härligt med ett elljusspår att rida på !

2012-10-18 @ 16:19:37
URL: http://karinmattson.blogg.se/
Erika

Har oxå en sån bomlös sadel dom är faktiskt sköna, fula som jag vet inte vad, men sköna. :)
men har min mest för o variera med så jag inte alltid rider i hoppsadeln.

SV
Raski var heller inte känslig på hackamore i början.
Jag kunde bara skritta ut på de för något annat vågade jag då hon bara struntade i mig.

Sen red jag på de till o från o sen nyligen red jag på de någon vecka innan nya bettet kom o så då blev hon för varje dag känsliga.
och började förstå vad hackamoret betydde :)
så de tar säkert ett tag för dom oxå o ställa om sig o lyssna aha nu kommer de ett tryck där o de betyder de o de.

Men bara kämpa vidare.
Nog bra o kolla igenom henne oxå. :)

2012-10-18 @ 16:21:51
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Erika

sv
Glömde ju svara på din fråga.

Vi fick ta bort Grim p.g.a hans ben, ja.
Han hade varit halt i flera år av o till och led dessutom av sjukdomen fång så nu denna sommar som han kom till mig så hjälpte inte behandlingarna ett dugg.

Utan hälta o så blev värre o värre.
Och vi byte klinik m.m. men inte ens den duktiga veterinären som hade hoppet uppe från dag 1 hon träffa honom kunde göra något.

Hon är inte den som dömer ut hästarna i första taget.
Men Grim gick de för långt med. :/

2012-10-18 @ 16:29:26
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Erika

SV
Ah då är de ju positivt. :)

Ah, tandläkare är aldrig fel o låta dom åka till.

2012-10-18 @ 17:39:05
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Erika

SV
Ja abolsut. :)
De är ju så viktigt att deras mun är bra så de kan äta o allt oxå.

2012-10-18 @ 17:53:07
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
lilian moberg

Oj, vilka fina naturbilder, och så skönt ni verkar att ha det.Kram...

2012-10-19 @ 13:55:06
URL: http://lilowill.blogg.se
lilian moberg

Vart tänker ni åka, du och svala, det är ju alltid bra att man tänker på miljön, och tåg ät ju alltid bra att åka med:):):):)

2012-10-23 @ 19:02:10
URL: http://lilowill.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0