Ridtur och körtur..

Ja, igår då blev det en ridtur med Svalan med oss fick vi cecilia och hennes varmblod Nighta :) Var nog första gången vi red tillsammans.. Var riktigt kul med lite ridsällskap inget man är bortskämd med :P Jag mötte henne på badplatsen så red vi en runda runt kavlstigen.. Näste gång tror jag vi tar norra sida så det blir lika för oss. Hon bor n'ämligen på nirra sidan av ljungan och jag har svala på södra sidan..
 
Idag blev det en körtur istället också hade jag med Houdini som sällskap.. bra att kunde motionera både djuren samtidigt :) Gick gick galant och vi hade en mysig tur. Jag och Linda tog en till sånhär kvällskörtur för 3 dagar sedan den var också väldigt rolig.. Jag och Linda är så tokiga.. Svala blev rejält svettigt. Det var tungt med de mjuka underlaget. Ne de var som sagt kul.. Dock blir jag irriterad på alla bilister som inte visar hänsyn grrrr..
 
jag citerar hon som skrev blogginlägget håll er på ett replängds avstånd. Jag vill vara lika mycket i trafiken som ni vill ha mig där. Men ibland måste man ta vägarna för att komma till mer ridvänliga ställen.
 
Här är länken till blogginlägget http://horseworldofcarro.wordpress.com/2012/09/20/hall-dig-pa-replangds-avstand-nar-du-passerar-mig/ Superbra skrivet enligt mig..
 
Ja, ne det var väl allt som hänt.. Eller ja.. Jag letar fortfarande efter ljus och lykta efter en klippmaskin. Jag måste klippa Svala en spårklippning eller täckesklippning då hon svettas så mycket.. Hon blir svettig för minsta ansträngning. Har efterlyst på facebook utan vidare resultat. Idag när jag åkte till Svala så klippte Linda och Lina Fifa. Der såg ut att bli bra.. Det skulle bli så bra för Svala om hon fick bli klippt på svettställerna och som har så lätt för svettas och jag måste ta tag i detta nu känner jag.. Hur klipper ni? hur kort ska man klippa? jag har aldrig rakat själv förut :)
 
 
 


Kommentarer
Linda

Ja det blev bra tycker jag, ja alltså vi klippte bara bogen först, men sedan for vi tillbaka och klippte om lite, alltså lite mer mot magen för jag tyckte hon såg så konstig ut att bara vara klippt framtill med henne färger o.s.v, men nu e ja nöjd :)

2012-10-04 @ 19:19:42
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Linda

En Jossi Höglund tror jag hon heter från Ånge har hyrt ut klippmaskin.

http://www.facebook.com/profile.php?id=1260333431&fref=ts

2012-10-04 @ 19:28:17
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Linda

Japp!

2012-10-04 @ 21:00:44
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0