Varning Sundsvall

Varnar bara idag ska jag göra stan osäker.. Ska inhandla lite prylers till hemmet som jag och sambon behöver.. Ska se om jag hinner kludda ner lite här innan mamma kommer. hin ska nämligen med! Skönt med lite sällskap, annars åker jag mycket själv skönt de också ibland.
 
Igår var jag hos Svala igen, jag & Linda skulle köra våra små hästar. Det var första turen vi tog tillsammans med varasin häst och vagn.. Det var så kul.. Från början spände Svala sig av att hon fick sällskap. När Linda trava iväg skulle Svala också iväg men eftersom hon var spännd så grisepassa hon heeela tiden. Efter halva turen släpte det dock och hon trava hela tiden istället, skönt! till och med efter lite galopp så gick hon ner i trav jippi..
 
För övrigt är hon lite slö och seg nu. kanske är pälssättningen som spökar! Ja vi hade iaf supermysigt, skratt och tom som vanligt. Kunde inte sluta skratta när vi körde brevid varandra och min vagn åkte ner i ett hål med vatten så vi skvätte ner Linda hihi. Var inte meningen men så så roligt ut hihih..
 
Nu skulle Linda börja göra hinderstöd också så kanske vi kan hoppa här framöver ocksp. Jag älskar ju hoppning, så fort jag ser något man kan hoppa över så ska jag göra det.
Häromdagen låg det ett smalt litet träd böjt över vägen. og course måste jag hoppa över det. I Love it!! :D Bara höjderna är på lagom nivå :D
 
Ne nu må jag förberedda mig, mammi kommer strax!
 
See ya!


Kommentarer
Linda

Vet du, ställ av Svala ett tag och rid och kör när lusten kommer tillbaka, hon dör inte av att stå och slå dig inte blind så mkt på åldern, några veckor klarar hon då att stå och jag kan som sagt ta henne som handhäst ibland. Låt det vara och gör det bara om suget finns. Jag tror du är klokare mot både dig och hästen om du gör så :)

2012-10-25 @ 18:28:48
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0